Written by Iuliana Radu Saturday, 17 November 2012 07:38
"Portretul unui oraş nu este imaginea precisă a oraşului ci impresia lăsată de el în memoria călătorului" - Italo CalvinoWritten by admins Monday, 19 November 2012 14:22
Zeci de căsuţe „furate" parcă dintr-o pădure de basm, mirosind a rumeguş şi turtă dulce, mii de beculeţe, steluţe, afişe multicolore, jocuri, macarale uriaşe, poze, cărţi, muncitori... Un furnicar uriaş, din zori şi până la amurg: pentru aca totul să fie gata la timp, iar sâmbătă, în alai de surprize şi jocuri de lumini să se inaugureze o nouă ediţie a Târgului de Crăciun în Piaţa Mare din Sibiu.
Written by Iuliana Radu Saturday, 17 November 2012 07:38
"Portretul unui oraş nu este imaginea precisă a oraşului ci impresia lăsată de el în memoria călătorului" - Italo CalvinoWritten by Iuliana Radu Monday, 12 November 2012 12:45
În plină vară, când apele Dunării sunt retrase sub arşiţă, se observă cel mai bine cum spinările de nisip se ridică între fâşiile de pădure ale rezervaţiei. Turiştii vin atunci în număr mare, ca să vadă lianele încolăcite pe trunchiurile copacilor ori caii sălbatici, însă un alt spectacol se desfăşoară deasupra lor şi îi vrăjeşte: zborul stolurilor de pelicani, amintind tuturor de împărăţia apelor din Deltă. Canalul cu nuferi, drumul prăfuit şi poteca nisipoasă leagă Sulina de inima Pădurii Letea.
Din Sulina, excursia la Pădurea Letea începe dis-de-dimineaţă, când raţele sălbatice încă dorm în cuiburile dintre trestii, netulburate de bărci. Ne strângem mulţi, iar ghidul se bucură. Are cui să povestească despre Dunăre şi Deltă. Pornind de pe cheiul central, barca cu motor, lăsată mult în apă sub greutatea noastră, traversează mijlocul Canalului Sulina, iese din oraş şi intră în dreapta pe un canal îngust, paralel cu ţărmul îndepărtat al Mării Negre. Am intrat în stufăriş şi mergem încet. Doar câte un stârc cenuşiu ori
Written by Iuliana Radu Sunday, 11 November 2012 20:45
Lacul Colibiţa este cel mai mare lac de origine antropică din judeţul Bistriţa-Năsăud. Suprafaţa lacului este de 300 ha, iar suprafaţa bazinului hidrografic este de 113 km², cu un volum total de 100 mil. m³. Realizat cu scopul de a alimenta cu apă localităţile din aval şi de a produce energie electrică, Lacul Colibiţa a devenit una dintre principalele resurse turistice ale judeţului, malurile sale fiind impânzite de numeroase cabane şi case de vacanţă. Funcţiile Lacului Colibiţa sunt urmatoarele: alimentarea cu apă a localităţilor din aval, a industriei, irigaţii pe o suprafaţă de 5 ha,  producerea energiei electrice, regularizarea debitului apelor râului Bistriţa.Pe de alta parte, lacul mai este folosit pentru agrement şi practicarea sporturilor nautice.Datorită concentratiei mari de ozon şi ioni de iod a zonei, recomandată pentru tratamentul afecţiunilor pulmonare şi cardiace, Colibiţa a fost cunoscută pana în anii ’80 ca o renumită staţiune turistică şi climaterică. A urmat demolarea staţiunii şi strămutarea satului, pentru a se permite construirea unui lac de acumulare hidroenergetic, lacul fiind astăzi apreciat în peisaj ca punct de mare atracţie. El se intinde pe o lungime de peste 5 km şi poartă numele localităţii.Written by Iuliana Radu Tuesday, 06 November 2012 17:25
Vopseaua pentru marcaje cu pudra specială încorporată în ea va fi folosită peste tot, de la semnele de pe carosabil la cele aflate pe lângă drum. Un alt rol al acestei vopsele speciale va fi de a alerta şoferii atunci când drumul este alunecos şi prezintă un pericol: fulgi de zăpadă strălucitori vor apărea în marcajul iluminat al drumului odată ce temperatura aerului va scădea sub un anumit nivel. Designerul Daan Roosegaarde spune că ideea i-a venit chiar în maşină, gândindu-se la câte milioane de euro se investesc în drumuri, dar că nimeni nu s-a preocupat, până acum, de a încorpora tehnologie de ultimă oră în ele, în aşa fel încât să le transforme în şosele inteligente. „Am început să îmi imaginez un fel de Route 66 al viitorului, unde tehnologia iese din ecranul calculatorului şi devine parte din noi”, a declarat Roosegaarde pentru publicaţia Wired.
Ideea sa a prins viaţă în proiectul „The Smart Highway”, care a câştigat premiul „Best Future Concept” şi a trecut rapid de la concept la implementare. Olanda îşi va transforma autostrăzile de anul viitor în astfel de şosele inteligente. India este interesată deja de concept şi designerul speră ca în curând să ajungă şi pe piaţa din SUA. „Este exact ca şi vopseaua aceea luminescentă cu care te joci în copilărie, doar că am dus-o la alt nivel”, mai explică designerul. Astfel, vopseaua va oferi nu doar o modalitate durabilă de iluminare a drumurilor, ci va fi şi un ajutor pentru şoferi şi va contribui la a face şoselele mai sigure. Totodată, conceptul este o regândire a modului de construire a autostrăzilor, care să ţină pasul cu faptul că industria creează maşini tot mai inteligente (ca şi utilităţi ori design).
foto: AMSTERDAM
Page 8 of 19